pekeskifli

A baranyai sváb konyha nyomában pekeskifli@index.hu

Címkék

aszalt (1) aszalt szilva (1) bab (3) babfőzelék (1) babos tészta (1) beigli (1) belsőség (1) björn (1) bóly (4) bratwurst (1) bröselsuppe (1) burgonya (1) csirke (1) csirkepaprikás (3) dió (1) disznóvágás (3) ecet (1) édesség (1) emmaus (1) emmausz (2) expo center (1) falusi ízek fesztiválja (1) fánk (1) farsangi fánk (2) Faulweibstrudel (1) feked (5) fekete lászló (1) fesztivál (12) fetzestudl (1) fluta (1) főtt kolbász (1) főzni az alkotás örömével (1) fülemüle (1) füstölés (1) füstölt kolbász (1) geresdlak (5) gewürzstange (1) gnocchi (1) gombóc (3) gőzgombóc (6) gyümölcs (1) háttér (1) héveknédli (7) hólabda (2) húsvéthétfő (1) interjú (1) international evening (1) kakaó (1) kapor (1) karácsony (1) kartoffelflute (1) käse (1) käsfretschel (1) kékfestő fesztivál (2) klänge der heimat (1) kolbász (2) komló (1) könyv (1) körözött (1) leves (3) liba (1) m1 (1) magyaregregy (1) máj (1) mák (2) marcipán (1) márienberg (1) medvehagyma (1) molinó (1) mr4 (1) mr6 (1) nagynyárád (2) német klub (1) óbánya (1) palacsintatészta (1) Palkonya (1) paprikás (1) paradicsom (1) pekekipl (1) pekeskifli (5) pekes kifli (3) pince (1) pincesor (1) pogácsa (1) polgár pince (1) polgár pincészet (1) pörkölt (1) quarkpuffer (1) rádió (1) rakott krumpli (1) rántott leves (1) receptverseny (2) riport (1) rongyos rétes (1) saures (1) savanyú tojás (1) schneeball (2) sertéshús (2) sonka (1) sörkorcsolya (1) sóskifli (1) stifoder (1) stifolder (6) sufnudli (2) sütemény (3) sütőforma (1) sváb (2) svábfesztivál (1) sváb szépségverseny (1) szalámi (3) szederkény (2) szellemi örökség (1) szépségverseny (2) szív (1) szódabikarbóna (1) szüret (1) tejföl (1) tejszín (1) televízió (1) tojás (2) tojásleves (1) töltött káposzta (1) töltött paprika (1) történelem (1) tüdő (1) tukár (1) tunkes (1) túró (1) unser bildschirm (1) velő (1) verseny (1) villány (1) villánykövesd (2) wilhelm pék bora (1) zimtkrapfen (1) Címkefelhő

Bejegyzések

2011.09.15. 09:01 snaci

Hány pekeskifli lesz egy kiló lisztből?

Elővettem a legelsőként publikált pekeskifli receptet, hogy egy közelgő alkalomra készülve tesztsütést csináljak. Kíváncsi voltam, hogy egy kiló lisztből hány darab kifli jön ki különböző méretekben. A hozzávalókon semmit sem változtattam, mindent pontosan kimértem, és most is megbízhatónak bizonyult a régi családi recept.

 

Az egy kiló lisztből készült kelt tésztát négy részre osztottam, mindegyikből kerek lapokat nyújtottam. Az elsőt nyolc, a másodikat tizenkettő, a harmadikat pedig tizenhat cikkre vágtam fel. A negyedik negyedből kakaós csiga készült a gyerekeknek.

 
 
Sütés közben a hőfokot és az időt is figyeltem. Úgy láttam, hogy 200 fokon kicsit hamar pirulnak, ezért mérsékeltem 190 fokra a hőmérsékletet. A kisebbeket már 15 perc után jónak találtam, de a nagyoknak kellett az eredeti receptben megadott 20 perc.
 
Tehát ha valaki partira készülve pekeskiflit süt, és számolgatja a vendégek és a kiflik arányát, akkor a következőkre alapozhat.

 

Egy kiló lisztből 32 darab nagy (átlagban 15 centis), 48 darab közepes (12 centis) és 64 darab kis kifli (9 centis) jön ki. Szerintem a végeredményt tekintve a középút a legjobb, de ha gyerekeknek sütünk, akkor érdemes a legkisebbet választani a legnagyobb helyett, mert nagyobb az esély rá, hogy azokat hamar bekapják, és nem hevernek majd szanaszét mindenütt megrágott pekeskifli-maradványok.
 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: pekes kifli pekeskifli


A bejegyzés trackback címe:

https://pekeskifli.blog.hu/api/trackback/id/tr33228794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása